Bildet mitt
Jeg er en kreativ og positiv dame på 38 år som er litt over gjennomsnittet interesert i interiør :) Mitt hjem er under stadig forandring, her flyttes det om og oppgraderes stadig.... På bloggen min kan du bl.a. følge mine små "interiørprosjekt" :) ................................................................................................................................................................................. 21/3-11 FIKK VÅR ELSKEDE DATTER DIAGNOSEN ALL (akutt lymfatisk leukemi). Jeg vil bruke denne bloggen for å oppdatere familie, venner og, ellers andre intereserte, om hvordan det går med oss. ( CARPE DIEM )

mandag 3. januar 2011

Godt nyttår !


Godt nyttår alle sammen <3
Ja, da er vi inne i ett nytt år, og det er "vanlig" å ha nyttårsforsetter..... - jeg har ingen ! :)
Selv om det er mye jeg skulle ha begynt med og sluttet med, tror jeg ikke det hjelper å ha ett nyttårsforsett ... ( dårlig selvdisiplin.....) ;)

Fant noen kloke ord om akkurat dette temaet som jeg deler med dere :


Måtte alle dine problemer vare like lenge som dine nyttårsforsetter.

Nyttårsforsett: Å tolerere idioter i større grad, forutsatt at det ikke oppmuntrer dem til å oppta mer av min tid.


Det er flott med nyttårsforsetter! Det er da veldig bra at folk én gang i året forstår at de har makt over sitt eget liv.

For livet byr på mere spenning,
fart og fest og mang en vending
Her er dagen, her er året!
Pakk det opp og sett av gårde!

Årets slutt er verken en slutt eller en begynnelse, men en fortsettelse, med all den visdom som erfaring kan fylle oss med.

En forsett jeg alltid prøver å holde, er dette: å heve meg over de små tingene.

Det nye året begynner i en snøstorm av hvite løfter.

Gripen jag tänker: 'In går nu åter ett år!'
- Kanske väl blänker därvid i ögat en tår ...

Første nyttårsdag er hvert menneskes bursdag.

Gode tanker for det nye året
nå når det gamle farer av gårde
La det bli fylt av latter og sang
La gleden oss fylle gang på gang

Vi vil åpne boken. Sidene er blanke. Vi kommer til å sette ordene der selv. Boken heter Mulighet og første kapittel er første nyttårsdag.

Nyttårsaften vil tradisjonen og en viss følelse for det anstendige at man sitter oppe til klokken tolv.

Skulle jeg ha et nyttårsønske, måtte det være en illusjon.

Ring ut det gamle, ring inn det nye. Ring, muntre bjeller, over snøen: Året går, la det fare. Ring ut det falske, ring inn det sanne.

Et nytt år foldes ut - lik en blomst der kronbladene tett omslynget skjuler skjønnheten innenfor.


Et nyttårsforsett er noe som går inn det ene året og ut det andre.

Mange ser frem til det nye året for å starte på nytt med gamle vaner.

Du er ungdom når du får lov til å være oppe sent på nyttårsaften. Du er voksen når du er tvunget til.

En optimist er oppe fram til midnatt for å ønske det nye året velkommen. En pessimist holder seg oppe for å forsikre seg om at det gamle året forsvinner.

Det kommer ikke an på hva man spiser mellom jul og nyttår, men hva man spiser mellom nyttår og jul.

Skål for et nytt år og en ny mulighet for oss til å gjøre det riktig.

1 kommentar: