Bildet mitt
Jeg er en kreativ og positiv dame på 38 år som er litt over gjennomsnittet interesert i interiør :) Mitt hjem er under stadig forandring, her flyttes det om og oppgraderes stadig.... På bloggen min kan du bl.a. følge mine små "interiørprosjekt" :) ................................................................................................................................................................................. 21/3-11 FIKK VÅR ELSKEDE DATTER DIAGNOSEN ALL (akutt lymfatisk leukemi). Jeg vil bruke denne bloggen for å oppdatere familie, venner og, ellers andre intereserte, om hvordan det går med oss. ( CARPE DIEM )

torsdag 4. august 2011

Verdiene våre . . .

Vi lever våre liv i stress og mas.
Higer etter mer og mer materiell trygghet.
Har vi det bra materielt er vi vellykkede, tror vi.

For hva er sanne verdier?
Er det å ha et stort hus og en bil
som er bedre enn naboens virkelig lykke?
Blir vi lykkelig hvis vi har nok materiell trygghet,
eller vil vi alltid ha mer?
Alltid ha et ønske om å få det bedre?

Jeg tror ingen kan bli lykkelig av døde ting.
Hvis vi tror det, går vi feil vei,
og ser ikke hva som er viktig.
Hva som er verdifullt.
Det som gjør livet rikt,
er levende.

For det som til syvende og sist betyr noe,
er barna våre,
familien vår,
venner,
arbeidskollegaer.
De vi gjør noe sammen med.
De som gjør våre liv levende og rike.

Det som er verdifullt for meg,
er alle de jeg er glad i,
og alle de som er der for meg '
når jeg har hatt det tøft.

De er verdifulle de menneskene
jeg kan dele en glede med,
de jeg kan dele en sorg med.
De er verdifulle de 
 jeg kan vise min sårbarhet til.

Selv om vi ikke er rike
i verdslig betydning,
så er vi omgitt av rikdom på alle kanter.
Rikdom vi ikke trenger
å jobbe eller kjempe for.
Den bare er der hvis vi bare tar oss
tid til å se den.


Vi må gi av oss selv,for at andre vil gi oss noe.
Men vi skal ikke gi,
for å få noe igjen.
Vi skal gi fordi det gir oss glede
å hjelpe andre til å få  et levende liv.
Kanskje får vi ikke noe igjen av den vi gir.
Men har vi gitt ett menneske litt glede
og litt mer verdier i livet,
så har vi gjort noe stort.
Og det er i seg selv noe verdifullt.


4 kommentarer:

  1. TYenker masse på dere. Får håpe at dere kommer igang raskt no. Store klæmma fra Cesilie

    SvarSlett
  2. Ååååh,så saint så saint Lolita....nydlie ord som dåkk verkele får åss ainneran te å ferstå meininga av...Krysse fingran for at Ida snart får "start" opp me behainnlinga ijænn;-) Tankan vårres e te dåkk heile tia,gla ti dåkk<3 Koz fra Rønnaug

    SvarSlett
  3. Så fine ord Lolita <3 Håpe alt er bra med dåkk all <3<3 Masse kos fra oss til dåkk <3<3 Hilsen Iren og co.

    SvarSlett
  4. så sant som det er sagt, Lolita <3 tenker masse på dere <3<3 klemmer

    SvarSlett