Bildet mitt
Jeg er en kreativ og positiv dame på 38 år som er litt over gjennomsnittet interesert i interiør :) Mitt hjem er under stadig forandring, her flyttes det om og oppgraderes stadig.... På bloggen min kan du bl.a. følge mine små "interiørprosjekt" :) ................................................................................................................................................................................. 21/3-11 FIKK VÅR ELSKEDE DATTER DIAGNOSEN ALL (akutt lymfatisk leukemi). Jeg vil bruke denne bloggen for å oppdatere familie, venner og, ellers andre intereserte, om hvordan det går med oss. ( CARPE DIEM )

mandag 15. august 2011

En gave fylt av kjærlighet...



Historien handler om en mamma som for en tid siden var svært streng med sin 5-årige datter. 
Jenta hadde sløst med en rull, svært dyrt, gullfarget innpakningspapir. 
Det var trangt med penger, og hun ble ennå sintere da hun så at
datteren hadde brukt papiret til å dekorere en gammel eske som hun la under juletreet.

Men dagen etter ga jenta esken til sin mor, og sa: 
“den er til deg , mamma…” 
Mammaen fikk selvsagt dårlig samvittighet for sitt sinne dagen før, men det blusset fort opp igjen da hun åpnet esken og fant at den var tom. 
Hun sa sint til sin datter: 
“Vet du hva, unge dame, når man gir bort en presang, er det faktisk meningen at det skal være noe i den…”
Datteren fikk tårer i øynene, og sa: 
“… men mamma, den er ikke tom. Jeg
har blåst kyss i den til den ble helt full…”

Mammaen falt på kne, og ba sin datter om unnskyldning for at hun hadde vært så sint…

Kort tid etter mistet datteren livet i en ulykke. 
Og det ble sagt at moren beholdt den gyllne esken ved siden av sengen så lenge HUN levde. 
Når hun følte seg trist eller hadde det vanskelig, åpnet hun esken og tok ut et “kyss”, og minnet kjærligheten fra datteren som hadde lagt dem der.

En fantastisk følelse dette… 
...den gave å ha en “eske” full av hengivenhet, kyss og kjærlighet fra våre barn, familie, venner og våre nærmeste…
Det finnes intet mer verdifullt enn det.
 

3 kommentarer:

  1. tårene min står i øynene når jeg leser dette <3 ord til ettertanke!!! klem

    SvarSlett
  2. Nydelig historie! Et smil, et kjærtegn, et ord eller handling rett fra hjertet fra et menneske du har kjært er tusen ganger mer verdt enn all verdens gods, gull eller penger! Jeg føler meg rik! Håper alt går bra med Ida! Som mor sender jeg deg en god klem med ønske om en fin tid fremover! Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  3. Ja,da kom tåran trængan på...Trist,men læll ei fin histori da:-)E så gla Ida e igang ijænn,me håp om at a bli fortar færdi:)Tausa e kjæmpetøff å vise en styrke de itj e aill foruinnt å ha:-)Vi krysse fingra å håpe snart å få sjå dåkk ijænn<3<3<3 Varme klæmma te dåkk aill:-) Koz Rønnaug å co<3<3<3

    SvarSlett