Bildet mitt
Jeg er en kreativ og positiv dame på 38 år som er litt over gjennomsnittet interesert i interiør :) Mitt hjem er under stadig forandring, her flyttes det om og oppgraderes stadig.... På bloggen min kan du bl.a. følge mine små "interiørprosjekt" :) ................................................................................................................................................................................. 21/3-11 FIKK VÅR ELSKEDE DATTER DIAGNOSEN ALL (akutt lymfatisk leukemi). Jeg vil bruke denne bloggen for å oppdatere familie, venner og, ellers andre intereserte, om hvordan det går med oss. ( CARPE DIEM )

fredag 11. mai 2012

GULLKORN :)


Her kommer noen gode gullkorn fra barnemunn :)


  • Bestefar fikk en kjæreste da han var 70 år. Hun var innmari liten og sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet skrubbel og bit
  • Damer blir hete i overgangsaldren. Det dampet av mormor da hun kom inn i den
  • Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen
  • Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte
  • Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans: Moses, Jesus og Julenissen.
  • Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden.
    Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud «mannen med ljåen»
  • Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus
  • Å være engel er et typisk kvinne-yrke.
  • Det er noen som har en hellig lama. Det er eg entlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel. 
  • Det er veldig typisk for en mor og gifte seg med en far.
  • Det som er viktig for mødre, er at de får barn. Hvis de tilfeldigvis er så uheldige å ikke få barn, må de være alenemødre hele livet
  • Det kan hende at den man gifter seg med er feil person, at det bare var synsbedrag. Men da kan man bare skille seg og finne en ny og bedre.
  • Det kan være farlig å føde. En dame vi kjenner, ble lam fra anklene og ned etterpå. Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko.
  • Pappa sier mamma’n min er bevisstløs når hun kjøper klær
  • Mamma’n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper
  • Familieplanlegging er noe moren driver med når hun flytter på møbler mens de andre sover
  • Mange forelskede blir litt dummere. Litt bortreiste i sitt eget ytre landskap liksom
  • For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla
  • I gamledager sa man “Jeg elsker deg” til folk. Nå trenger man heldigvis ikke å anstrenge seg så forferdelig skrekkelig lenger. Jeg tror det holder at man sier: “Kom hit!”.
  • Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten
    sa det og presten mente det var best. I dag kan man slenge seg
    sammen med den ene samboeren etter den andre uten at
    staten så mye som letter på lokket.
  • Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsøfte.
    Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man
    dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke
    enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir
    enige om det, må gå til en børsmeger. Han bestemmer at
    den ene skal ha barna, så får heller den andre et
    spisebord ekstra.
  •  Noen gamle damer har bart, men det er ingen vits i å si det for de bare reagerer.
  • En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det ikke så rart om hun blir litt slaskete i skinnet!


2 kommentarer:

  1. For noen gullkorn, Lolita.<3 Jeg fikk meg en god latter, nå så tidlig på morgenen.

    Mange klemmer fra Kirsten

    SvarSlett
  2. Hehe, ja der var det mye morsomt.
    Utrolig hva unger tenker på.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett